Mercedes cls 2020: обзор, цена, характеристики

Техническое оснащение

Каждый спортседан от компании Mercedes, по традиции, оснащается по последнему слову техники. И обновлённый CLS 2020 здесь не стал исключением. На сегодняшний день известно о наличии такого оборудования:

  • ABS;
  • система сохранения сухости тормозных дисков;
  • ASR;
  • адаптивная пневматическая подвеска;
  • ESP;
  • контроллер отслеживания слепых зон;
  • многофункциональная навигационная система;
  • адаптивная передняя оптика (только в светодиодном исполнении);
  • функция подогрева и вентиляции передних сидений;
  • система кругового обзора;
  • аэродинамические зеркала;
  • система распознавания дорожной разметки и дорожных знаков;
  • контроллер парковки;
  • набор умных подушек безопасности (от 4 до 8 единиц, в зависимости от комплектации авто).

Старт продаж

Как было заявлено Вагнером на презентации, продажи обновлённого Mercedes CLS в странах Европы и Америке начнутся в марте 2020 года. Также была объявлена и стартовая стоимость нового авто – 70 000 Евро. По мнению многих экспертов данная цифра существенно занижена и её истинный показатель будет составлять не меньше 80 000 Евро.

Поставки ЦЛС 2020 на территорию России начнутся через три месяца после старта Европейских продаж, что уже стало своеобразной традицией для Мерседеса. Приблизительная дата поставок в РФ – начало лета 2020 года. Точная стоимость автомобиля в нашей стране пока что неизвестна. Предположительно эта цифра будет колебаться в пределах 5 000 000 -6 500 000 рублей, в зависимости от модификации седана и его комплектации.

Warranty and Maintenance Coverage

Warranty coverage provided by the Mercedes-Benz CLS-class is competitive with that offered by many segment rivals. However, know that the Genesis G90 offers longer coverage.

  • Limited warranty covers four years or 50,000 miles
  • Powertrain warranty covers four years or 50,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Specifications

Specifications:

2019 Mercedes-Benz CLS450 4Matic

VEHICLE TYPE: front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

ESTIMATED PRICE AS TESTED: $99,000 (estimated base price: $74,000)

ENGINE TYPE: turbocharged and intercooled DOHC 24-valve 3.0-liter inline-6, 362 hp, 369 lb-ft + AC motor, 21 hp, 184 lb-ft (combined system, 362 hp, 369 lb-ft; 0.9-kWh lithium-ion battery)

TRANSMISSION: 9-speed automatic with manual shifting mode

CHASSIS:Suspension (F/R): multilink/multilinkBrakes (F/R): 14.2-in vented, cross-drilled disc/14.2-in vented discTires: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 RunOnFlat, F: 245/40R-19 98Y MOE ★ R: 275/35R-19 100Y MOE ★

DIMENSIONS:Wheelbase: 115.7 inLength: 196.4 inWidth: 74.4 in Height: 55.3 inPassenger volume: 93 cu ftTrunk volume: 12 cu ftCurb weight: 4405 lb

C/D TEST RESULTS:Zero to 60 mph: 4.7 secZero to 100 mph: 11.5 secZero to 120 mph: 17.3 secRolling start, 5–60 mph: 5.6 secStanding ¼-mile: 13.2 sec @ 107 mphTop speed (governor limited): 129 mphBraking, 70–0 mph: 167 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.93 g

C/D FUEL ECONOMY:Observed: 21 mpg

EPA FUEL ECONOMY:Combined/city/highway (C/D est): 25/22/29 mpg

Pricing and Which One to Buy

  • CLS450: $71,000 (est.)
  • CLS450 4Matic: $73,500 (est.)

The CLS450 comes in only one trim level. Those who want extra oomph should entertain the more entertaining CLS53, but it costs about $11,000 more to start. However, that AMG version comes standard with 4Matic all-wheel drive, an option that tacks $2500 onto the regular Benz. We’d skip the latter on our preferred CLS450, which has rear-wheel drive and desirable standard features. These include a 12.3-inch digital gauge cluster, blind-spot monitoring, customizable ambient lighting, hands-free passive entry, leather upholstery, and heated front seats. We’d up the luxury quotient with the Premium package that brings a fantastic Burmester audio system and wireless charging—and unlocks fancy individual options, such as massaging front seats and ventilated front-seat cushions. We’d also choose the head-up display, soft-close doors, and three-zone climate control. The optional air suspension provides a more serene ride, and the Driver Assistance package has modern assists (adaptive cruise control and lane-keeping assist) that are hard to pass up.

Новый CLS 2019: фото, салон

багажник

сиденья

молочный цвет

навигация

приборы

Салон модели также кардинально поменялся. Дизайнеры постарались создать сплав классического стиля, приправив его последними техническими новинками (см. фото нового салона). Обновленную модификацию можно узнать по рулевому колесу, которое опять стало круглым (предшественник обладал срезанным снизу рулем), а также получило новые, более удобные кнопки управления второстепенным функциями.

Вместо трех циферблатов на приборной панели теперь расположено две шкалы, между которыми пристроился экран бортового компьютера. Стандартные прямоугольные дефлекторы обдува сменили форму на круглую – теперь они смотрятся как сопла реактивного двигателя.

Радикально поменялась архитектура центральной консоли – с нее исчезла огромная масса кнопок, трансформировавшаяся в один аккуратный блок. А мультимедийный экран развлекательной системы теперь не торчит одиноко сверху, а нашел свое место под аккуратным козырьком.

Кожаные кресла с винтажным рисунком имеют широкий диапазон электрорегулировок, а также память на несколько позиций. Устроится за рулем с максимальным комфортом и прекрасным обзором не составит труда никому. Равно как и в прошлой вариации А вот на втором ряду изменения чувствуются более очевидными. Конструкторы немного приподняли крышу, а также отодвинули задние сиденья. Благодаря этому и увеличенной базе, сидеть на втором ряду, не испытывая никакого дискомфорта, смогут даже высокорослые люди.

What’s New for 2021?

Mercedes enhances the technology on the 2021 CLS-class by fitting it with the company’s latest infotainment system and updated driver assists. The former materializes through the addition of the Mercedes-Benz User Experience (MBUX), which boasts predictive functions and is available with navigation that features augmented reality. Likewise, the new touchscreen display uses a large touchpad on the center console versus the old infotainment system’s rotary controller. Every CLS also now comes with a 12.3-inch digital gauge cluster. The sedan’s standard automated emergency braking now recognizes oncoming traffic, and its adaptive cruise control now responds to live-traffic data.

Overview

The 2021 Mercedes-Benz CLS-class is a mid-size luxury sedan posing as a coupe with four doors and sharing bits with the brand’s excellent E-class sedan. While the CLS has swoopier exterior styling and a different interior design than the E, its back seat and trunk are less accommodating. Still, every version has a speedy 362-hp, turbocharged inline six-cylinder engine, an obedient automatic transmission, and a graceful ride quality. Of course, it wouldn’t be a Mercedes without an upscale cabin that has rich materials and a roster of deluxe features, such as massaging front seats and voice-control software that uses artificial intelligence. The 2021 CLS450 is outgunned by its sportier cousin, the Mercedes-AMG CLS53 (reviewed separately), but it delivers all of the class offered by the regular E-class sedan, plus slinky good looks.

Engine, Transmission, and Performance

With the CLS-class, buyers can choose between two engines. Both the CLS450 and CLS450 4Matic come with a turbocharged 3.0-liter inline-six paired with a 48-volt hybrid-assist system called EQ Boost. The setup provides output of 362 horsepower and 369 lb-ft of torque. This powerplant got the CLS450 from zero to 60 mph in a crisp 4.7 seconds at our test track. A nine-speed automatic transmission handles gear shifting duties. Five driving modes are standard—Eco, Comfort, Sport, Sport Plus and Individual—and this allows you to customize the car’s performance to suit your preferences. With the CLS450, the feel from behind the wheel is smooth and calm, never frenetic.

Mercedes-Benz

Interior, Comfort, and Cargo

The polished planes and sloping lines of the CLS-class’s exterior are reflected in its cabin design. The dash encircles front-seat passengers with a graceful swirl, and a quartet of circular air vents dominate the center stack. With its nappa leather upholstery, the overall look of the cabin is premium and undeniably glamorous. There’s seating for five, but the car’s swooping roofline takes a toll on headroom for those perched in the back. The CLS-class provides 35 inches of rear-seat legroom. That’s two inches less than you’ll get with the A7. Despite this Benz’s sizable footprint, there’s not a whole lot of room in the trunk. Cargo capacity measures in at a paltry 12 cubic feet. In comparison, the A7 serves up 25 cubic feet of room for your belongings.

Mercedes-Benz

Оцените статью
Добавить комментарий