Performance
Acceleration is quick through 4th gear, with 5th gear being a little steep. The lower gears take advantage of the NSX’s powerplant nicely, offering oversteer if needed, which is controllable and not overdone. When at higher speeds, gear selection is critical, as the car prefers to be above 6000 RPMs when accelerating.
Steering is responsive, and even more so with a small stab of the brakes before turn in. Lift off oversteer can occur, but is controllable enough to where it can often be used to increase turn in ability. Grip is plentiful, though understeer can be seen at higher speeds without proper braking. Braking is ample and stable, with lockup occurring rarely.
The NSX likes to be launched around 4500 to 5000 RPMs, depending on amount of wheelspin desired. At the Sedona drag strips, the car can be launched off the rev limiter.
Технические характеристики Акура NSX
ACURA NSX | 3.0 i V6 24V | 3.2 i V6 24V | 3.2 iV6 24V |
Тип кузова | Купе | Купе | Купе |
Количество дверей | 2 | 2 | 2 |
Количество мест | 2 | 2 | 2 |
Длина | 4425 мм | 4425 мм | 4425 мм |
Ширина | 1810 мм | 1810 мм | 1811 мм |
Высота | 1175 мм | 1175 мм | 1175 мм |
Колесная база | 2530 | 2530 | 2530 |
Колея передняя | 1510 | 1510 | 1510 |
Колея задняя | 1530 | 1530 | 1530 |
Клиренс | 120 мм | 120 мм | 120 мм |
Объем багажника | 154 л | 154 л | 154 л |
Снаряженная масса | 1410 кг | 1445 кг | 1470 кг |
Допустимая полная масса | 1610 кг | 1610 кг | 0 кг |
Диаметр разворота | 9.9 м | 9.9 м | 9.9 м |
Объем двигателя | 2977 см3 | 3179 см3 | 3179 см3 |
Количество цилиндров | 6 | 6 | 6 |
Ход поршня | 78 мм | 78 мм | 78 мм |
Диаметр цилиндра | 90 | 93 | 93 |
Количество клапанов на цилиндр | 4 | 6 | 4 |
Система питания | Распред-ный впрыск | Распред-ный впрыск | Распред-ный впрыск |
Мощность | 255 л.с/об.мин | 280 л.с/об.мин | 293 л.с/об.мин |
Тип топлива | АИ-95 | АИ-95 | АИ-95 |
Привод | задний | задний | задний |
Кол-во передач (МКПП) | 5 | 6 | 6 |
Кол-во передач (АКПП) | 4 | — | — |
Тип передней подвески | Двойной поперечный рычаг | Двойной поперечный рычаг | Двойной поперечный рычаг |
Тип задней подвески | Двойной поперечныйрычаг | Двойной поперечный рычаг | Двойной поперечный рычаг |
Передние тормоза | Дисковые вентилируемые | Дисковые вентилируемые | Дисковые вентилируемые |
Задние тормоза | Дисковые вентилируемые | Дисковые вентилируемые | Дисковые вентилируемые |
ABS | есть | есть | есть |
Brake Assist | есть | есть | есть |
Объем топливного бака | 70 л | 70 л | 70 л |
Максимальная скорость | 260 км/ч | 270 км/ч | 280 км/ч |
Время разгона (0-100 км/ч): | 5.9 c. | 5.9 с | 5.9 c. |
Размер шин: | 245/40 R17 | 245/40 R17 | 215/40 — 255/40 R17 |
Acura NSX-T | 3.0 i V6 24V |
Тип кузова | Кабриолет |
Количество дверей | 2 |
Количество мест | 2 |
Длина | 4425 мм |
Ширина | 1810 мм |
Высота | 1175 мм |
Колесная база | 2530 |
Колея передняя | 1510 |
Колея задняя | 1530 |
Клиренс | 120 мм |
Объем багажника | 154 л |
Снаряженная масса | 1425 кг |
Допустимая полная масса | 1610 кг |
Диаметр разворота | 9.9 м |
Объем двигателя | 2977 см3 |
Количество цилиндров | 6 |
Ход поршня | 78 мм |
Диаметр цилиндра | 90 |
Количество клапанов на цилиндр | 4 |
Система питания | Распределенный впрыск |
Мощность | 274 л.с/об.мин |
Тип топлива | АИ-95 |
Газораспределительный механизм | DOHC |
Привод | задний |
Кол-во передач (МКПП) | 5 |
Кол-во передач (АКПП) | — |
Тип передней подвески | Двойной поперечныйрычаг |
Тип задней подвески | Двойной поперечныйрычаг |
Передние тормоза | Дисковые вентилируемые |
Задние тормоза | Дисковые вентилируемые |
ABS | есть |
Brake Assist | есть |
Объем топливного бака | 70 л |
Максимальная скорость | 270 км/ч |
Время разгона (0-100 км/ч): | 5.9 c. |
Расход топлива (смешанныйцикл), л. на 100 км: | 10.3 л |
Размер шин: | 245/40 R17 |
Модификации (1)
Модель | Конфигурация | Макс. скорость | Разгон 0-100 км/ч |
---|---|---|---|
Acura NSX | 3.0 MT (274 л.с.), 284 Н*м /5400 об. (1990 — 2005) |
270 км/ч | 5.9 сек. |
Сравнить с другими авто
Кто быстрее (1321)МаркаACAcuraAlfa RomeoAlpineAM GeneralArielAroAsiaAston MartinAudiAustinAutobianchiBaltijas DzipsBeijingBentleyBertoneBitterBMWBMW AlpinaBrabusBrillianceBristolBuforiBugattiBuickBYDByvinCadillacCallawayCarbodiesCaterhamChanganChangFengCheryChevroletChryslerCitroenCizetaCoggiolaDaciaDadiDaewooDAFDaihatsuDaimlerDallasDatsunDe TomasoDeLoreanDerwaysDodgeDongFengDoninvestDonkervoortE-CarEagleEagle CarsEcomotorsFAWFerrariFiatFiskerFordFotonFSOFuqiGeelyGeoGMCGonowGreat WallHafeiHaimaHindustanHoldenHondaHuangHaiHummerHyundaiInfinitiInnocentiInvictaIran KhodroIsderaIsuzuIVECOJACJaguarJeepJensenJMCKiaKoenigseggKTMLamborghiniLanciaLand RoverLandwindLexusLiebao MotorLifanLincolnLotusLTILuxgenMahindraMarcosMarlinMarussiaMarutiMaseratiMaybachMazdaMcLarenMegaMercedes-BenzMercuryMetrocabMGMicrocarMinelliMiniMitsubishiMitsuokaMorganMorrisNissanNobleOldsmobileOpelOscaPaganiPanozPeroduaPeugeotPiaggioPlymouthPontiacPorschePremierProtonPUCHPumaQorosQvaleReliantRenaultRenault SamsungRolls-RoyceRonartRoverSaabSaleenSantanaSaturnScionSEATShuangHuanSkodaSmartSoueastSpectreSpykerSsang YongSubaruSuzukiTalbotTATATatraTazzariTeslaTianmaTianyeTofasToyotaTrabantTramontanaTriumphTVRVauxhallVectorVenturiVolkswagenVolvoVortexWartburgWestfieldWiesmannXin KaiZastavaZotyeZXЁ-мобильАвтокамАстроБронтоВАЗГАЗЗАЗЗИЛИЖКамАЗМосквичСМЗСеАЗТагАЗУАЗUltimaHawtaiRenaissanceМодельКто медленнее (18716)
Statistics
Speed 6.2 Accel 5.4 Braking 4.5 Corner 4.5 Base Rarity 4.9 |
B3 | |
Unlock Requirements North America: |
||
Performance Speed: Acceleration: 0-100 mph (0-161 km/h): missing data Braking: 120-0 mph (193-0 km/h): missing data
|
Speed 5.7 Acceleration 4.1 Braking 4.2 Handling 4.4 Base Rarity 6.1 |
B 590 | |
Unlock Requirements North America: |
||
Performance & Body Style Body Style: Speed: Acceleration: 0-100 mph (0-161 km/h): missing data Braking: 60-0 mph (97-0 km/h): missing data 100-0 mph (161-0 km/h): missing data Lateral Gs: 120 mph (193 km/h): missing data |
Speed 6.3 Handling 5.5 Acceleration 5.4 Launch 5.7 Braking 5.2 |
C 409 | |
Unlock Requirements Car Dealer: |
||
Performance & Body Style Body Style: Speed: Acceleration: 0-100 mph (0-161 km/h): missing data Braking: 60-0 mph (97-0 km/h): missing data 100-0 mph (161-0 km/h): missing data Lateral Gs: 120 mph (193 km/h): missing data |
Speed 6.6 Handling 5.2 Acceleration 7.0 Launch 7.2 Braking 5.1 |
B 471 | |
Unlock Requirements Car Dealer: |
||
Performance & Body Style Body Style: Speed: Acceleration: 60-0 mph (97-0 km/h): 124.9 ft (38.1 m) |
Synopsis
The 1997 NSX is a mid-engine, rear-wheel drive sports car, powered by an all-aluminum V6 engine, featuring Honda’s VTEC system. The NSX started production in 1990, and was the first production car to feature an aluminum body, and an aluminum alloy frame and suspension. The NSX was originally designed to compete with Ferrari’s 328, and to offer consumers a more affordable taste of mid-engine performance.
The 1997 Acura NSX features a 3.2L naturally aspirated V6, which delivers 276 hp (206 kW) and 224 ft·lb (304 N·m) torque. Earlier NSX models such as the 1997 model, are known for their smooth power curve, short gears, flat torque curve, and high redline. Thanks to its lightweight frame and body, the 1997 NSX weighs in at just under 3,000 lbs; an achievement for a vehicle with a 174.2″ length and a 99.6″ wheelbase.
The first generation NSX was succeeded in 2002 by the second generation model.