Bentley arnage t

Bentley Arnage в движении

Пересаживаясь из одной машины в авто другой марки, приходится немного привыкать к новому положению дел. Садясь за руль Bentley Arnage впервые, стартовые километры кажутся необычными – гоночная точность, поразительная плавность и впивающиеся в дорожное полотно колеса в диковинку. Адаптироваться придётся и к пустой педали газа. Двигатель и не подумает реагировать на быстрые нажатия. Чтобы увидеть реакцию мотора, нужно придержать ногу, чтобы после некоторой паузы бросать машину вперед. Хотя столь необходимое педальное чувство нарабатывается весьма споро.

Bentley Arnage превосходно ведёт себя не только на безупречных британских дорогах, но и на полотне, которое является одной из двух российских бед. Не стоит испытывать на прочность роскошный седан в совсем уж гиблых местах, но на привычные небольшие выбоины автомобиль реагирует с невозмутимостью сенбернара. Езда по прямой в стандартном режиме практически не отличается от передвижения в режиме Спорт. Но на поворотах на большой скорости спортивный «устав» демонстрирует очевидное превосходство.

Интерьер Bentley Arnage

Седан выполнили в чуть более длинном формате, чем у его предшественника. Это позволило улучшить эргономику салона. Инфопанель значительно чётче демонстрирует информацию – панель базируется на TFT-технологии. Интерьер получил солидный и стильный оттенок (см. фото). Немалую роль в тональной эксклюзивности играют хромированные аппликации.

Комплектация Бентли Арнаж совершенно не уступает таковой у вдохновителя – Роллс-Ройс Silver Seraph. В стандартном случае Bentley Arnage, кроме прочего, оснащается:

  • навигационной системой;
  • четырехзонным раздельным климатконтролем;
  • подогревом вентилируемых сидений;
  • электрорегулировкой фронтальных кресел;
  • позиционной памятью и массажной функцией передних кресел;
  • многофункциональным рулем;
  • Bluetooth;
  • Flying B, которая благодаря электронике выезжает самостоятельно;
  • высококачественной аудиосистемой.

Опционально в Bentley Arnage добавлены электрорегулировка и массажная функция задних сидений, люк с электроприводом.

Техпараметры Bentley Arnage

Бентли Арнаж – аристократичный автомобиль, в котором слились комфортабельность, мощь и величественность. Отменные ходовые качества, о которых соловьём пел Кларксон, Бентли получил благодаря усовершенствованной задней подвеске вкупе с активными электрогидравлическими амортизаторами. Подвеска добавила массу очков и без того уникальному автомобилю.

Самой интересной получилась версия Бентли Т (кроме неё, были Rl – в 2001, и R – в 2002) – на фото. Автомобиль прославился кошачьей пластикой, которую сложно увидеть в статичном монстре. Всё меняется с «отчаливанием». Спасибо, кроме прочего, 8-цилиндровому, позаимствованному у Роллс-Ройса и доработанному золоторукими мастерами Cosworth Engineering, алюминиевому двигателю. От известного «бумеровского» атмосферного мотора (5, 7 и 8 серий) ему досталась пара турбин. Пару десятков лет Бентли не меняли конструкцию двигателя на фундаментальном уровне, поэтому агрегат Bentley Arnage стал своего рода революционной силовой установкой.

Bentley Arnage RL

Репутации мощнейшего седана своего времени Арнаж обязан в первую очередь 32-клапанному мотору. Под Арнаж конструировались фронтальные и задние тормозные диски увеличенного диаметра – 32,7 и 33,3 см. Первые версии комплектовались 4,4-литровыми двигателями. Bentley Arnage Т 2005 года получил 6,7-литровый битурбированный мотор, вследствие чего седан соответствовал нормам Евро 4. Хотя обновление привело к снижению количества лошадиных сил – они упали до 400 (с 455). Соответственно упал и крутящий момент – до 830 (с 870).

Последний апгрейд коснулся подвески, влияющей на расположение нижней крепежной точки задних амортизаторов. Теперь даже на огромной скорости пассажиры, оседлавшие задние сиденья, чувствуют себя очень комфортно.

Модель, разумеется, очень безопасна. Комплектуется Bentley Arnage шестью п/безопасности, комплексом курсовой устойчивости и с/к шинного давления.

See AlsoEdit

BENTLEY

Volkswagen | Audi | SEAT | Škoda | Bentley | Bugatti | Lamborghini | Ducati | Porsche

Current Models: Mulsanne · Continental GT · Continental GTC · Supersports · Continental Flying Spur ·

Rolls-Royce Era: Arnage · Azure · Brooklands · Turbo RT · Continental · Azure · Brooklands · Turbo R · Eight · Mulsanne · Camargue · Continental · Corniche · T1 & T2 · S3 · S2 · S1 · R Type · Mark VI

Early Bentleys: 3 L · 6½ L · Speed Six · 4½ L · Blower · 8 L · 4 L · 3½ L · 4¼ L · Mark V · Corniche

Specials/One Offs: State Limousine · Dominator · Buccaneer · Val D’Iser · B2 · B3 · Silverstone · Camelot · Phoenix · Imperial · Rapier · Spectre · Grand Prix · Monte Carlo · Pegasus · Sports EST · Mark VI by Pininfarina · Empress II by Hooper · Java Estate · R-Type Continental Abbott Coupe · Touring Flying Star

Concept Cars: Hunaudieres · Arnage Drophead Coupé Concept · Java Coupe · Java Convertible · S3 E Design · GTZ Zagato · T1 Coupé Speciale

Racing Vehicles: Speed 8

W.O. Bentley A subsidiary of the Volkswagen Group

Bentley timeline, 1920s–present

Type 1920s 1930s 1940s 1950s 1960s 1970s 1980s 1990s 2000s 2010s 2020s
Ownership Bentley Motors Limited(1919–1931) Rolls-RoyceBentley Motors (1931) Limited(1931–1980) Vickers plcRolls-RoyceBentley Motors (1931) Limited(1980–1998) Volkswagen Group(1998–)
Coachbuilder’sopen2/4 seater 3 L 4½ L6½ LSpeed Six
Coachbuilder’slarge salooncoupé orconvertible 6½ LSpeed Six8 L 4L3½ 4¼LMark V Mark VI R S1S2S3 T
Cont Continental S1Continental S2Continental S3
Cars with Bentley own-factory coachwork
Largesaloon Mark VI R S1S2S3 T1 T2 Mulsanne Brooklands Arnage Mulsanne
Turbo R
Coupé Corniche Continental R/S/T Br.
Convertible Corniche Continental Azure
Bentleys on the Volkswagen platform
Largesaloon ContinentalFlying Spur
Coupé Continental GT
Convertible Continental GTC
SUV Bentayga
  • Walter Owen Bentley (founder)
  • A marque of the Volkswagen Group
  • Bentley Boys

Bentley automobile timeline, 1980–2003 — next »

Type 1980s 1990s 2000s
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3
Ownership Vickers Volkswagen Group
Saloon Eight
Mulsanne Mulsanne S Brooklands Arnage Arnage RL/R
Mulsanne Turbo Turbo R Turbo RT Arnage Red Label Arnage T
Coupé Continental R
Continental S Continental T
Convertible Corniche Continental Azure
Color code Silver Shadow-based Mulsanne-based Arnage-based
  • Walter Owen Bentley (founder)
  • A marque of the Volkswagen Group
  • Bentley Boys

« previous — Bentley, a subsidiary of the Volkswagen Group, automobile timeline, 1998–present

Type 1990s 2000s 2010s 2020s
8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ownership Volkswagen Group
Saloon Arnage Continental Flying Spur Flying Spur
Red Label Arnage R/T Mulsanne
Arnage RL
Coupé Continental R Continental GT
Continental T Brooklands Coupé
Convertible Continental GTC
Azure Azure
SUV Bentayga
Color code
  •  Old Mulsanne-based
  •  Arnage-based
  •  Continental GT-based
  •  New Mulsanne-based
  •  MLB-based
  •  MSB-based
  • Walter Owen Bentley (founder)
  • A marque of the Volkswagen Group
  • Bentley Boys
  • Bentley Speed 8

GenerationsEdit

Fill in as many as appropriate. Add more if necessary and pictures wherever applicable.

Please make sure NOT to use copyrighted pictures.

Second Generation: (2005–2009)Edit

2009 Arnage Final Series

In 2001, the Arnage RL, a long-wheelbase limousine model, was launched. Available only as a bespoke («Mulliner») model, each RL was customised to the desires of the buyer. The RL, however, was also the first of a new series of Arnaged which would break Bentley from its BMW-rooted past permanently, as well as presenting a challenge to that company’s attempt to revive Rolls-Royce sales.

The RL was larger than any contemporary limousine, notably including those from its former sister company. Wheelbases ranged from 3336 mm (131 in) to 3566 mm (140 in) and even 3844 mm (151 in), the latter two including a 100 mm (3.9 in) increase in the height of the roof. The suspension was retuned for the added weight, allowing the larger car to still handle well.

Notable, though overlooked on the RL’s introduction, was an entirely reworked engine. Where the Red Label had merely freshened the Turbo RT’s engine, the RL featured an entirely reworked version of the old 6.75 L V8. More than half of the engine’s parts were completely new, with Bosch Motronic ME7.1.1 engine management replacing the old Zytec system and two small Garrett T3 turbochargers replacing the single large T4. This new engine developed 400 hp (298 kW) and 616 ft·lbf (835 N·m), and was said to be capable of meeting all future emissions requirements.

In 2002, Bentley updated the Red Label as the series two Arnage R. This model was launched to contrast the Arnage T, which was developed to be more sporting. The Arnage R features two Garrett T3 turbochargers, as with the RL.

The Arnage T, also from 2002, was claimed to be the most powerful roadgoing Bentley at its launch at the Detroit Motor Show. As with the Arnage R, there were twin turbochargers, but tuned to develop 450 hp (340 kW) and 645 lbf ft (875 N·m). The Arnage T’s 0–60 mph time is 5.5 s; a top speed of 168 mph (270 km/h) is claimed.

All Arnage R and T models share the same 3116 mm (122.7 in) wheelbase. The Arnage range was facelifted in 2004, with a front end resembling that of the new Continental GT.

Diamond SeriesEdit

Bentley is marking its 60 years of production at the Crewe factory with a special Diamond Series Arnage for 2006. 60 vehicles will be made, the majority for the United States, with diamond wood inlays, diamond quilted leather seats, a stainless steel front bumper, special 19 in alloy wheels, and Union Jack badges on the front wings.

First Generation/Origins (1998–2004)Edit

Following the uptick in sales for all of Rolls-Royce and resurgence of the Bentley marque, then-owner, Vickers, set about preparing a new model to replace the derivatives of the Rolls-Royce Silver Spirit/Bentley Mulsanne which it had been selling since 1980. In a complete switch from tradition, these new cars would have bodies built at the Crewe factory with engines built elsewhere.

On its introduction in the spring of 1998 as a 1999 model, the Arnage was available as a single model with this 4398 cc BMW V8 engine, with twin turbochargers, developing some 350 hp (260 kW).

The basic BMW V8 Arnage was renamed the Arnage Green Label in 2000, its last model year.

Red LabelEdit

Launched in late 1999 was the Arnage Red Label. Volkswagen, who had purchased the Bentley name and Crewe factory was loathe to continue purchasing BMW’s engines, and it turned out that Bentley engineers and customers felt the same way. The BMW-powered Arnage, while objectively more modern than the Turbo RT it replaced, was more than a second slower to 60 mph than that car, and lacked the massive torque that Bentley customers had grown accustomed to.

Vickers had outsourced to Cosworth the production of the old 6.75 L Rolls-Royce engine for use in the continued Continental and Azure models, so reverting to the old standby engine was a natural choice for the company. In fact, Volkswagen purchased Cosworth as well, so all the pieces fell into place to eliminate the BMW engine.

The Red Label model reverted to the old V8, which boasted torque of 835 N·m with a single Garret T4 turbocharger. This was the greatest amount of torque for a four-door car at the time. Also returning was the General Motors-sourced 4-speed automatic.

A long-wheelbase version of the Red Label was launched at the Detroit Auto Show in 2001, and the Green Label ended production. The Red Label models were replaced in 2002.

Reception

The Arnage was well received by the motoring press, with most critics admiring the unimpeachable image but criticising the price and running cost.

  • The AA ‘The Arnage is hard to judge in the terms of ordinary cars due to its expense, but despite the price tag it offers a huge amount for the money. It has the image, the grace, performance, luxury and comfort in equal measure, yet it is a class apart from more modern rivals.’
  • Auto Express ‘For: Huge performance, classic British luxury, modern safety aids»Against: Whopping price tag, hefty weight, Flying Spur’
  • Evo ‘Positives – Improved dynamics, power delivery»Negatives – Fussy interior, almost too much power’
  • Parker’s Car Guides ‘Pros: Impressive agility for such a big car, sheer road presence, classy image»Cons: Size and running costs’
  • RAC (7.6/10)’The Bentley Arnage is the finest product ever to come out of the Crewe. Bang up to date where it needs to be and reassuringly anachronistic in other areas, it’s mightily impressive’
  • Top Gear ‘Imperious, untouchable, gilt-edged yet raw-powered motoring. When the cloud of dust settles this had better be the car you step from, or you’re no gentleman’
  • What Car? ‘For – The Arnage has lightning-quick acceleration, a luxury interior, and bags of standard kit»Against – It suffers from poor fuel consumption, it lacks practicality, and depreciation will be a huge cost’
  • Yahoo! Cars ‘For potential owners of this car, it’s not how fast you get there but how you get there that counts’
Оцените статью
Добавить комментарий