2015 женева моторшоу: неожиданный шикарный сюрприз от bentley, концепткар exp 10 speed 6

Design

The Bentley EXP 10 Speed Six represents a new design direction for Bentley, and is a significant departure from the brand’s current styling language. The Speed 6 retains Bentley’s signature dual round full-LED headlamps, but the main headlamp is almost an oval-shape, but when seen from head-on it appears to be perfectly round. The second headlamps is similar to the second headlamps of the Bentayga and Mulsanne, and is smaller than the main headlamp and features an integrated headlamp-washer.

The rear tail-lights are different than any the taillights of any other Bentley vehicle. The taillights are red-coloured glass and are in an oval shape, they protrude from the rear of the car and are full-LED taillights, and their shape is almost exactly the same shape as seen in the Speed Six’s wide dual tailpipes.

The Speed Six is Bentley’s first two-seater, and it features an aerodynamic design with many different creases and lines in its body, and Bentley’s signature «Flying B» design element has been the inspiration for the b-shaped crease on the Speed Six’s side panels and doors. And a Flying B side-grill is present as well.

Additionally, the Speed 6 is Bentley’s first use of 3D printing, with parts of the grill and other parts of the body being 3D-printed. The grill is Bentley’s signature mesh-like grill, and features for the first-time a «3D design». The Speed 6 is still a coachbuilt and mostly-handmade car, just as other Bentley’s are.

Inside the Speed 6 features several curved OLED displays, the first use of curved and OLED technology in a Bentley. For a car of its class, it features an unprecedented amount of leather, wood veneers, bespoke options, and interior appointments compared to its potential rivals including the Lamborghini Huracan, Jaguar F-Type, Porsche 911, Ferrari California, and others.

Trunk space

Design

The Bentley EXP 10 Speed Six represents a new design direction for Bentley, and is a significant departure from the brand’s current styling language. The Speed 6 retains Bentley’s signature dual round full-LED headlamps, but the main headlamp is almost an oval-shape, but when seen from head-on it appears to be perfectly round. The second headlamps is similar to the second headlamps of the Bentayga and Mulsanne, and is smaller than the main headlamp and features an integrated headlamp-washer.

The rear tail-lights are different than any the taillights of any other Bentley vehicle. The taillights are red-coloured glass and are in an oval shape, they protrude from the rear of the car and are full-LED taillights, and their shape is almost exactly the same shape as seen in the Speed Six’s wide dual tailpipes.

The Speed Six is Bentley’s first two seater, and it features an aerodynamic design with many different creases and lines in it’s body, and Bentley’s signature «Flying B» design element has been the inspiration for the b-shaped crease on the Speed Six’s side panels and doors. And a Flying B side-grill is present as well.

Additionally, the Speed 6 is Bentley’s first use of 3D printing, with parts of the grill and other parts ofthe body being 3D-printed. The grill it Bentley’s signature mesh-like grill, and features for the first-time a :3D design». The Speed 6 is still a coachbuilt and mostly-handmade car, just as other Bentley’s are.

Inside the Speed 6 features several curved OLED displays, the first use of curved and OLED technology in a Bentley. For a car of it’s class, it features an unprecendented amount of leather, wood veneers, bespoke options, and interior appointments compared to it’s potential rivals including theLamborghini Huracan, Jaguar F-Type, Porsche 911, Ferrari California, and others.

Bentley EXP 10 Speed 6, когда будущее встречается с прошлым

После официального начала работы Женевского мотор шоу в этом году и показа самых главных моделей над которыми автопроизводители трудились последние месяцы и годы сразу стали видны лидеры, без которых автосалон подобного масштаба получился бы блеклым и незапоминающимся. Одним из автомобилей высокого ранга был запримечен моментально, им стал шикарнейший концепткар от Bentley, название которого звучит витиевато, EXP 10 Speed 6, а дизайн выглядит не менее замысловато, чем имя люксового купе. По словам очевидцев презентации, удивление не то слово, которое вертелось в голове, все были ошеломлены.

Компания Bentley поступила крайне мудро, чтобы завести толпу присутствующих на открытии и создать неподдельный ажиотаж вокруг прототипа, его премьеру держали в строжайшем секрете. И если многие были в курсе остальных громки премьер, к примеру, того же Lamborghini Aventador SV или новой Audi R8, то англичане выдержав многозначительно молчание элегантно выкатили спорт купе на стенд 2015 Женевского автомобильного шоу.

По данным британского производителя, в основе автомобиля лежит главный рецепт успеха компании, включающий в себя гоночные корни и классический дизайн. Другими словами, это предварительный обзор автомобиля, который в скором времени пойдет в производстве как двухместная гоночная модель.

На примере всего кузова и интерьера EXP 10 Speed 6 можно наблюдать как лучшие материалы самого высокого качества соединяются воедино, создавая неповторимый коктейль роскоши и изысканности в одном отдельно взятом автомобиле. Но исключительную роль в создании неповторимого шарма концепткара Bentley сыграл лишь один металл, медь.

Вставки из высокопроводящего металла возможно заметить не только в экстерьере, но и внутри, где Bentley применило его и стальные вставки для создания рельефной поверхности и 3D текстуры элементов управления автомобиля.

Помимо этого, традиционный орнамент обивки в стиле «стеганное одеяло» снабжен в центре каждого ромба медной заглушкой, чего ранее мы никогда не наблюдали.

Помесь старого и нового еще сильнее видна в подходе компании в создании приборной панели. Центральная консоль Bentley объединяет цифровой дисплей снабженным тачскрином с аналоговым тахометром.

Снаружи классический Британский гоночный зеленый цвет был переосмыслен, став более «глубоким», он подчеркивает все изгибы и сильные стороны кузова автомобиля именно так как это и должно быть, то есть с лучшей стороны. Мускулистая задняя часть автомобиля и спортивные пропорции буквально бросаются в глаза. Купе очень органично выглядит, расширенные крылья в задней части автомобиля, короткие свесы, длинный капот, также являются частью спортивного стержня, то что дизайнеры желали, чтобы было в этом автомобиле.

Этот автомобиль язык не повернется назвать купе будущего в его исконном понимании, слишком много стилей разных времен смешалось в нем. Некоторые элементы стилизованы под начало XX века, другие наоборот, пришли в модель из будущего…

Председатель и главный исполнительный директор Bentley Motors сказал примерно следующее, о новом концепте. EXP 10 Speed 6, лишь одно из видений будущего Bentley. Это может быть, как будущая модельная линейка, наряду с Continental GT или начало новой истории в другом сегменте рынка. Так или иначе, стилистика EXP 10 Speed 6 может серьезно повлиять на расширение семейства Bentley. «Это не просто спортивный концепткар, но потенциальный спорткар Bentley, смелое видение бренда со смелое будущее.»

В общем кто знает, может эта зеленая бестия и войдет в производство. Уверены, никто точно против этого возражать не будет.

P.S. Bentley не назвал технические характеристики спорткара, что естественно не мешает предположить, что возможно под капотом расположился могучий шестицилиндровый двигатель, об этом косвенного говорит название «Speed 6». Также возможно, что мощность будет в районе 500 л.с. Классические нотки примененные в экстерьере и в интерьере Bentley также могут намекать, что привод тоже останется «классическим», то есть на задние колеса.

Powertrain

The concept car featured a V6 plug-in hybrid powertrain, the first V6 plug-in hybrid powertrain ever used in a Bentley concept or production vehicle (a V8 plug-in hybrid was used in the Mulsanne Hybrid Concept in 2014).

Although the concept car was shown with a V6 plug-in hybrid, the production version has been confimred to likely include an all0electric version, which will be Bentley’s first all-electric vehicle, and it’s second plug-in vehicle (after theBentayga V8 plug-in hybrid which will arrives in 2017)

There has been speculation of a V8 being available, the same engine used in theContinental GT, and it is likely to be available in the production version as well. There will likely be a Speed or Supersports version of the EXP 10 Speed Six and it has been suggested that there may be a W12 engine available as well.

This page uses some content from Wikipedia. The original article was at Bentley EXP 10 Speed 6. The list of authors can be seen in the page history. As with Autopedia, the text of Wikipedia is available under the GNU Free Documentation License.
BENTLEY

Volkswagen | Audi | SEAT | Škoda | Bentley | Bugatti | Lamborghini | Ducati | Porsche

Current Models: Mulsanne · Continental GT · Continental GTC · Supersports · Continental Flying Spur ·

Rolls-Royce Era: Arnage · Azure · Brooklands · Turbo RT · Continental · Azure · Brooklands · Turbo R · Eight · Mulsanne · Camargue · Continental · Corniche · T1 & T2 · S3 · S2 · S1 · R Type · Mark VI

Early Bentleys: 3 L · 6½ L · Speed Six · 4½ L · Blower · 8 L · 4 L · 3½ L · 4¼ L · Mark V · Corniche

Specials/One Offs: State Limousine · Dominator · Buccaneer · Val D’Iser · B2 · B3 · Silverstone · Camelot · Phoenix · Imperial · Rapier · Spectre · Grand Prix · Monte Carlo · Pegasus · Sports EST · Mark VI by Pininfarina · Empress II by Hooper · Java Estate · R-Type Continental Abbott Coupe · Touring Flying Star

Concept Cars: Hunaudieres · Arnage Drophead Coupé Concept · Java Coupe · Java Convertible · S3 E Design · GTZ Zagato · T1 Coupé Speciale

Racing Vehicles: Speed 8

W.O. Bentley A subsidiary of the Volkswagen Group

Powertrain

The concept car featured a V6 plug-in hybrid powertrain, the first V6 plug-in hybrid powertrain ever used in a Bentley concept or production vehicle (a V8 plug-in hybrid was used in the Mulsanne Hybrid Concept in 2014).

Although the concept car was shown with a V6 plug-in hybrid, the production version has been confirmed to likely include an all-electric version, which will be Bentley’s first all-electric vehicle, and its second plug-in vehicle (after the Bentayga V8 plug-in hybrid which will arrive in 2017)

There has been speculation of a V8 being available, the same engine used in the Continental GT, and it is likely to be available in the production version as well. There will likely be a Speed or Supersports version of the EXP 10 Speed Six and it has been suggested that there may be a W12 engine available as well.

It is very unlikely that there will be a diesel engine available, unlike in the Bentayga (which will feature a diesel engine as an option in 2017).

Оцените статью
Добавить комментарий