2018 mercedes g-class продолжает проходить тестирования [фото, видео]

2018 Mercedes-Benz G-Class

Kyree Williams

The Mercedes-Benz G-Class is one of the most iconic vehicles on the market. The unique, military-derived shape has been seen around the world since 1979. In the US, It enters an abbreviated 2018 year more or less unchanged in anticipation of a thoroughly redone 2019 version.

The G-Class continues to come in four main flavors. The basest of these is the G550, which employs a twin-turbocharged 4.0-liter V8 making 416 horsepower and 450 pound-feet of torque. This drives all four wheels through a 7-speed automatic transmission with paddle shifters. Being a true off-roader, the front, center, and rear-differentials of the G550 can individually be locked via buttons on the dashboard, and there is a two-speed transfer case with high and low ranges. the G550 has more than 8 inches of vertical suspension travel, and with the optional adjustable suspension, drivers can switch from Comfort to Sport mode, or vice versa, and change the damper rate of the springs. On top of this, there’s the G550 4×4, which uses the same basic powertrain but has aggressive exterior styling, portal axles, 22-inch wheels, and over 17 inches of ground clearance.

At that point, Mercedes-Benz’ AMG performance house takes over in the form of the AMG G63. It gets a hand-built twin-turbo 5.5-liter V8 with 563 hp and 561 lb-ft, along with a different 7-speed automatic. Zero-to-sixty time shrinks from 7.3 seconds to 5.3 seconds. Although this version is meant for speed, it keeps the same three lockable differentials and two-speed transfer case, and the suspension and brakes have improved street performance. Lastly, the AMG G65 is much the same as the AMG G63, but it upgrades the powertrain with a twin-turbocharged 6.0-liter V12 with 621 hp and 738 lb-ft of torque. This nets merely a 0.1-second improvement to the zero-to-sixty time due to the added weight, but the pure enjoyability of driving the V12 justifies its existence.

With such a wide spread, the G-Class as a whole has all sorts of equipment. Standard across all trims are bi-xenon headlights, leather upholstery, navigation, an 8-inch infotainment system with Apple CarPlay and Android Auto integration, 10-way power front seats with memory, heated and cooled front seats, heated rear seats, dual-zone climate control, an electrically-heated windshield, and a 12-speaker Harmon Kardon system with a subwoofer. From there, the G-Class offers a full assortment of additions options depending upon trim, which includes everything from two-tone quilted interiors, to stainless-steel brush guards, to genuine carbon fiber trim, to loud paint colors in hues of bright green, pink, and yellow.

As far as safety goes, every G-Class gets six airbags, a reversing camera, adaptive cruise control, blind-spot monitoring, trailer-stability assist, and rain-sensing wipers. There’s even a parking assistant to help drivers navigate despite the G-Class’ large proportions and boxy shape. Forward collision warning, automatic emergency braking, and lane keeping assist aren’t on the options list, though they are on other Mercedes-Benz models. The G-Class has not been crash-tested by any major agency.

Mercedes-Benz has kept the G-Class a handsome, luxurious SUV that needs no real introduction. With every version a well-built blend of comfort, power, and off-road capability, buyers truly can have it all. Look for the 2019 version to supplement that with improved styling and the latest technology and interfaces from the Mercedes-Benz portfolio.

Read more

Вся информация о Mercedes-AMG G 63, известная сейчас

Mercedes-Benz сначала выведет на рынок свою новинку – модель Гелендваген 2019 года. Вслед за ней по традиции в ход пойдет тяжелая артиллерия. Полностью обновленная и улучшенная модель спортивного внедорожника получила не только внешность и кузов от новой «гражданской» серии, но и мощный  585-сильный двигатель с множеством важных улучшений, которых вы не увидите на стандартном Гелендвагене.

Модель AMG G 63 начнет продаваться с июня 2018 года.

Премьера AMG G63 состоится на автосалоне в Женеве (пройдет с 8 по 18 марта).

Обновленная модель внедорожника очень важна для поддержания статуса нереально крутого внедорожника. Эта излюбленная колесница футболистов и кинозвезд также пользуется бешеной популярностью в России и Арабских Эмиратах. По данным Mercedes, на некоторых рынках почти каждый второй G-Class представлен AMG-версией! Очень важная модель.

По утекшим в прессу данным, на G 63 вместо 5.5-литрового V8-битурбо двигателя поставили мотор нового поколения – вездесущий 4.0-литровый V8, мощность которого составляет 577 л. с. и 850 Нм крутящего момента в придачу (от 2.500 до 3.500 об/мин). Итого объем двигателя значительно упал, но он делает на 14 л. с. больше, чем раньше.

Мотор агрегатирован с 9-ступенчатой трансмиссией, которая позволяет G 63 разгоняться до 100 км/ч всего за 4.5 секунды! Максимальная скорость при этом ограничена 220 км/ч. Покупатели, которые не любят ограничений, могут приобрести пакет AMG Driver, раскрывающий все технические способности AMG. С ним внедорожник сможет разогнаться до 240 км/ч.

Расход составит минимум 13,2 л/100 км при активированной системе отключения цилиндров без нагрузки.

Крутящий момент почти в 1000 Нм будет передаваться на обновленную систему полного привода AMG Performance 4Matic, с распределением момента 40/60 соответственно спереди/сзади.

Таким образом, внедорожник станет более отзывчивым на работу с педалью газа. Управляемость также улучшится.

В дополнение к механике на новом AMG-вседорожнике будут устанавливаться разнообразные вспомогательные системы, в том числе 8 режимов для езды.

Самые большие различия для обывателя, конечно же, касаются внешности. Экстерьер отличается от обновленной версии G-Class большими воздухозаборниками, иной фальшрешеткой радиатора с вертикальным обрамлением и опциональным металлическим бампером, выполненным из нержавеющей стали.

Расширены колесные арки, в которые с легкостью влезут 22-дюймовые диски.

Цена на новый G63 стартует от 160.000 евро.

На AMG-модель в стандартной комплектации ставятся светодиодные фары, опционально можно дозаказать Multibeam-LED – осветительные приборы. Для максимальной крутости Mercedes предлагает пакет AMG Night, в котором передние и задние фонари, повороты и задние стекла тонированы.

Другими AMG-улучшениями стали: перфорированные тормозные диски с красными суппортами и десять цветов кузова, которые модернизированы сдержанными спортивными полосами в нижней части дверей.

Интерьер изменился мало, разве что шильдики AMG пояснят, в каком автомобиле вы находитесь.

Why Use CarGurus?

We’ll help you find great deals among the millions of vehicles available nationwide on CarGurus, and we’ll provide you with dealer reviews and vehicle history for each one. After all, over 30 million shoppers use CarGurus to find great deals on used cars and new cars in their area. And when it’s time to get rid of your old ride, sell your car simply and securely on CarGurus.

Once you’re ready to narrow down your search results, go ahead and filter by price, mileage, transmission, trim, days on lot, drivetrain, color, engine, options, and deal ratings. And if you only want to see cars with a single owner, recent price drops, photos, or available financing, our filters can help with that too.

Оцените статью
Добавить комментарий